Friday, January 23, 2009

Kemaruk Sandwich n Wraps

Semalam aku memang kemaruk wraps n sandwich..2 hari lepas kiranya hari Rabu la, hujan lebat sangat kat Shah Alam ni. Since nak mengelakkan budak2 ni kena hujan, aku bawak depa ni p masuk shopping complex. Sememangnya bahana bagi poket ku yg agak kering ni...singgah SACC Mall pasal kt situ ada Basement parking. Niat di hati cuma nak cari spaghetti and button mushroom kat Cold Storage kt situ, dah tu sesampai jek tgk2 laaaaa bila masa lak Cold Storage ni tuko jadik Giant???Papehal pun lantak deme le kan..CS ke Giant ke- dua2 tu adik bradik jugak..
Dah masuk dalam tgk2 ada turkey ham, peh2 nampak Organic Rye Bread, dah tu nampak tortilla, semua aku sapu...anak aku cakap nak bawak bekal p sekolah. Isshhh dah tersasar dah tujuan utama aku, tgk2 button mushroom talak lo..jenjalan lagi, ish nampak Leggo's Pasta Bake, perghh tingat pulak Baked Pasta masa jenjalan kt blog LG hat dok kt Perth tu..trus ku sambar sebotol dgn sebungkus Penne. Pakat2 masuk troli..lahhhh rabak jugak poket aku.
Alkisah dr citer kt atas, makanya nak balas dendam le sebab poket ku kosong kernanya, pagi makan sandwich, tengah hari pun mkn sandwich. Ifah bawak bekal tortilla wrap. So, layan gambar je la sebab semuanya ready made, just panaskan atas api, taruk mayo, 1000 island, boh salad, tomato, sos..wrap n sandwichkan..peh tu jalan.....erkkkk..konyang..alhamdulillah
Gambar 1- bekal ifah utk p sekolah- TORTILLA WRAP with turkey ham

Gambar 2 ni- Sandwich aku utk mkn pagi kenkononnya- turkey ham + burger tapi jadi rezeki ofismate ku. Pasal tetiba jek lepas buat sandwich tu, tekak ni tingin nak makan goreng pisang la pulak.Tu yang buat goreng pisang nih...Pisang Raja my faveret. Tapi pisang ni dh 3/4masak ranum dah ni..tk bape best, aku suka yg ala2 mengkal tak mengkal tu..baru syok tak la manis sgt..peh2 goreng ranggup perghh...best giles. Ini pulak lunch tengahri semlm. Pasal dok tinggat sandwich yg pagi tadi, so balik rumah sat time lunch tu buat club sandwich, makan dgn. fries and segelas apple juice...emph..YUMMY.

No comments: