Friday, October 17, 2008

Nostalgic Choc Cake

Semalam Ifah requested for Choc Cake utk bawak p tadika dia. Kesahnya aku wat Banana Shortbread pagi tu n asked her to bring to her school, but she refused saying that she doesn't like it.

So yesterday after fetched her from school, lepas habis dinner trus bwk dia p shopping barang nak buat choc cake. Resipi utk choc cake ni mmg sempoi habis n mmg nostalgia bagi aku coz inila kek pertama yg aku buat utk test power way back masa form 4 or 5 dulu. Cek ni masa sekolah mmg pemalas bab2 masuk dapo ni...So, buat kek ni pun konon nak tunjuk skil kat pak aku la yg aku pun sebenaqnya boleh masak tp cuma malass jer... Ishh lama dah tu.belasan tahun nan lalu..kawan aku punya la faveret dgn kek ni sampai buat repeat order tu..every hari raya mesti dia order, 2 biji sekaligus. Tapi masa tu aku jual cuma RM10 sebijik. Terkejut badak mak dia pasal murah sgt. hehehehe..konon kesian kat member la tu. Deco tu Ifah yang letak, itu je pun yang dia suka sebenaqnya. Bukan nak makan sangat pun.
Mlm tadi kitorang pun dinner sempoi ja, maleh nak bubuh resepi pasal gerenti sumer orang tau masak punyer, layan gambo je la ek... menu malam tadi: nasi putih, kobis + carrot lemak putih, sambal sardin n ayam kampung goreng.

No comments: